[Gfoss] Pubblicità atti pubblici (era: Re: PGT/PRG - CTR - Catasto)

Piergiorgio Cipriano pg.cipriano a gmail.com
Sab 26 Ott 2013 10:35:48 CEST

> *Lo stesso inspire raccomanda che la distribuzione avvenga sempre da
> parte dell'ente titolare.*

Andrea, in quale documento (direttiva, implementing rule o altro) hai
trovato questa raccomandazione?
Non è così come dici ... anzi.

Infatti, nelle technical guidelines su Data and Service Sharing trovi:
*

> [...]
> making these data sets
> available according to INSPIRE conditions but this could be achieved by
> making sure that
> another entity makes them available in conformance with the INSPIRE
> requirements on their
> behalf. This can be a national, a European wide or any other international
> entity. Examples
> are ECOMET which holds data on behalf of a number of meteorological
> organisations and
> EuroGeographics distributing datasets on behalf of the National Mapping

*

http://inspire.jrc.ec.europa.eu/documents/Data_and_Service_Sharing/DSSGuidanceDocument_v5.0.pdf

Idem per le trasformazioni di dati per renderli compliant a INSPIRE (schema
transformation) ...

> *For INSPIRE compliance however, they must also ensure that there is a
> Transformation Service available to transform the data to the appropriate
> INSPIRE schema. This service may be provided by the supplier; by the
> national government concerned; or by a third party.*

http://ijsdir.jrc.ec.europa.eu/index.php/ijsdir/article/view/212/285

pg

Piergiorgio Cipriano
https://twitter.com/PgCipriano