[Gfoss] Software as a service (era: Gis cloud)

Paolo Cavallini cavallini a faunalia.it
Lun 31 Maggio 2010 08:44:01 CEST

Luca Mandolesi ha scritto:
> The only proprietary and closed technology is our vector rendering
> engine which consists of Flash frontend and C/C++ backend. Generally we
> support open source and parts of our system that we built are open
> source like Omnigrid. We keep our mapping engine closed because it is
> currently more advanced even than solutions from ESRI, Google and other
> commercial providers so we protect our IP rights and uniqueness mainly
> from them.

Grazie Luca. Trovo fantastica la risposta; in pratica dicono: noi simao liberi di
usare tutto il meglio che il sw libero abbia prodotto (peraltro, immagino, senza
restituire niente), ma quel di piu' che facciamo noi vogliamo che sia tutelato. In
pratica, quel che e' tuo e' di tutti, quel che e' mio e' mio.
Saluti.
--
Paolo Cavallini: http://www.faunalia.it/pc